Все починається зі «102»: один день з життя операторів лінії «102» поліції Херсонщини
А ви знаєте, з чого починається Головне управління Національної поліції в Херсонській області і яку службу називають її «серцем»? А хто з працівників поліції щодня першим стикається з горем громадян, знає, як спілкуватися з жертвами злочинів, орієнтується у величезному потоці інформації, швидко приймає рішення, адже на тому кінці дроту людина чекає допомоги. Правильно – це оператори відділу служби «102» УОАЗОР ГУНП України в Херсонській області. Хоча вони і не патрулюють вулиці, не вистежують і не затримують злочинців, але саме від їх швидкої реакції, професіоналізму і грамотних дій залежить оперативне затримання правопорушника, а іноді, і спасіння людини. Саме з цього підрозділу починається копітка робота по розкриттю злочинів і правопорушень. Про роботу операторів «102» розповів начальник цього відділу Андрій Григорович Уманський.
- Щодня на добове чергування заступають 6 операторів на чолі зі старшим зміни. За добу на лінію «102» надходить понад 600 повідомлень різного характеру: про вбивства, тілесні ушкодження, грабежі, крадіжки, угони, ДТП, надзвичайні події, сусідські сварки, домашнє насильство, несанкціоновану торгівлю та багато іншого. Всі оператори працюють чітко і злагоджено, як годинниковий механізм, - повідомляє Андрій Уманський.
За зміну, яка триває 24 години, один оператор обробляє приблизно 130 дзвінків. На обробку одного повідомлення йде не більше двох хвилин. За цей час оператор з’ясовує у заявника первинну інформацію про подію: дані самого заявника, його контактний телефон, інформацію про місце, де сталася пригода і її суть. Це вноситься і зберігається в електронній картці «102» інформаційного порталу НПУ. Після чого дані направляються диспетчеру чергової частини ГУНП, який направляє на місце події наряд патрульної служби поліції.
У випадку повідомлення про вбивство, розбій чи інший тяжкий злочин, оператор уточнює у заявника більш детальну інформацію про обставини вчинення злочину, його наслідки, прикмети злочинця, які допоможуть поліцейським упізнати його та швидко затримати.
Найбільша активність на лінії «102», або так звані «години пік», відзначається з 16:00 до опівночі, а також у вихідні дні та у період курортного сезону. Оператори «102» завжди в курсі подій і володіють загальною ситуацією в місті та області.
Як зазначає начальник відділу служби «102» Андрій Уманський, у всіх операторів вироблена стійкість до стресів, вони вміють швидко приймати зважені рішення. Адже іноді доводиться спілкуватися з громадянами, які мають психічні відхилення і за добу телефонують багато разів. Також дзвонять діти, які таким чином розважаються. Вони не розуміють, що займають лінію і люди, яким дійсно потрібна допомога, змушені деякий час чекати.
- Але не варто хвилюватися, якщо з першого разу не вдається додзвонитися на «102». Якщо оператор у «годину пік» перевантажений і одразу не відповідає на дзвінок, то номер абонента, якщо він не анонімний, зберігається і оператор обов’язково передзвонює.
Як розповідають самі оператори, іноді вони надають правову і консультативну допомогу. Наприклад, телефони різних установ, або куди звернутися для вирішення різних соціально-побутових питань.
Оператор лінії «102» - не проста і специфічна робота. Вона вимагає психологічної витривалості, швидкої реакції, постійної концентрації уваги, вміння миттєво приймати правильні рішення, а також фізичного здоров'я – адже 24 години у повній концентрації на робочому місці витримати складно. Але організувати роботу так, щоб зібрати максимальну інформацію про злочин і допомогти іншим працівникам розкрити його по «гарячих слідах» - найголовніше завдання, яке стоїть перед кожним оператором відділу служби «102» поліції Херсонщини!
Відділ комунікації поліції Херсонської області