Жителі Херсонщини втратили понад 220000 гривень через інтернет-шахраїв: поліція закликає громадян бути пильними
Лише за останні кілька днів до поліції Херсонщини звернулися шестеро громадян, які стали жертвами шахраїв. Загальна сума втрат становить понад 220000 гривень.
Зловмисники діяли за різними схемами: під виглядом продавців автомобілів, працівників банку, представників соцслужб або знайомих, сторінки яких зламали. У кожному випадку аферисти користувалися довірою людей і заволодівали їхніми грошима.
Продаж неіснуючого авто
Житель Херсонщини знайшов в мережі оголошення про продаж уживаного автомобіля. Продавець запевнив, що прижене машину після повної оплати.
Покупець перерахував 62000 гривень, після чого оголошення зникло, а продавець перестав відповідати на дзвінки.
Дзвінки від псевдопрацівників банку
Кілька херсонців отримали дзвінки від нібито працівників банку, які повідомляли про спробу зламу рахунків. Під приводом захисту коштів аферисти просили виконати певні дії в застосунку або перейти за посиланнями. В результаті з карток потерпілих зникли 100000, 26000 та 12000 гривень.
Зламані акаунти родичів чи знайомих
Жителю Бериславського району в соціальній мережі написала нібито матір, яка просила позичити 2000 гривень. Чоловік переказав кошти, але згодом дізнався, що її сторінку «взламали».
Інший житель області таким самим чином втратив 22000 гривень, переказавши їх шахраям, які діяли від імені його знайомого.
Фейкова соціальна виплата
Херсонка втратила 12000 гривень, перейшовши за фейковим посиланням для оформлення соціальних виплат. Вона ввела свої особисті дані, після чого їй зателефонував нібито представник служби підтримки. Під час розмови жінка виконувала його інструкції, внаслідок чого з її картки було списано усі кошти.
За усіма фактами поліція відкрила провадження за ст.190 «Шахрайство» Кримінального кодексу України.
Поради, як не стати жертвою шахраїв:
1. Не довіряйте незнайомцям в мережі.
Не перераховуйте гроші наперед, навіть якщо угода здається вигідною. Користуйтеся безпечними платформами з оплатою після отримання товару.
2. Не розголошуйте банківські дані.
Банківські працівники ніколи не запитують паролі, CVV-коди чи одноразові SMS-коди. Якщо є сумніви, краще завершіть розмову та самостійно зателефонуйте до банку за офіційним номером.
3. Не переходьте за підозрілими посиланнями.
Жодна державна установа не надсилає посилання на отримання допомоги. Перевіряйте інформацію лише на офіційних урядових сайтах.
4. Завжди перевіряйте особу співрозмовника.
Якщо знайомий або родич просить грошей у соцмережі – передзвоніть йому особисто. Це допоможе переконатися, що сторінку не зламали.
5. Використовуйте двофакторну автентифікацію.
Це простий спосіб захистити ваші акаунти від «взлому» й запобігти крадіжці особистих даних.
6. Якщо ви стали жертвою шахрайства – дійте негайно.
Блокуйте банківські картки та звертайтеся до поліції за номером «102» або до найближчого відділення.
Відділ комунікації поліції Херсонської області